sobota, 9 czerwca 2012

Już z Londynu, a za chwilę z Warszawy! / From Heathrow and soon from Warsaw

English below

Samolot z Lilongwe był o trzy godziny opóźniony, co było miłą okolicznością, bo przyjemniej jest czekać na świeżym powietrzu na tarasie w Lilongwe niż na ciasnym i dusznym lotnisku w Nairobi.

Dzięki opóźnieniu czekałam w Nairobi tylko 3 godziny, a w dodatku miałam nieoczekiwaną rozrywkę - w telewizorze w poczekalni akurat pokazywali transmisję na żywo z meczu Polska-Grecja otwierającego Euro. Obejrzałam mecz w dużej ekscytacji, której nikt z pozostałych podróżnych nie podzielał - znać, że nie było tam poza mną ani jednego Polaka.

Do Nairobi i potem do Londynu leciałam Kenya Airlines i muszę ich w tym momencie pochwalić: zamówiłam wegańskie posiłki i je dostałam: przepyszne dania z ciecierzycą, a na śniadanie talerz owoców: kawałki ananasa, pomarańczy, mango, arbuza oraz jedno winogrono. Pod względem kulinarnym Kenya Airlines są najlepszą linią, z którą do tej pory leciałam. Dla odmiany, w British Airways jadalne są tylko napoje.

Piszę te słowa czekając na ostatni samolot: Londyn-Warszawa. Na Heathrow nie ma wiele do roboty (zjadłam ostatnie malawijskie herbatniki i dokonałam windows shopping), więc z tym większą niecierpliwością czekam na wylot.

The plane from Lilongwe was 3 hours delayed, which was fortunate because it is more pleasant to wait in fresh air at the viewing terrace in Lilongwe than at a sultry airport in Nairobi. Thanks to the delay I waited in Nairobi only 3 hours for the next connection and had an unexpected entertainment - live transmission of the Euro Cup opening game Poland-Greece. I watched the game with big excitement that was not shared by anyone else among travellers - a clear sign I was the only Polish in the hall.


I flew to Nairobi and then to Heathrow with Air Kenya and they deserve a word of recognition at this point. I ordered vegan meals and I received them: tasty chick pea dishes and a fruit plate for breakfast. Air Kenya offers the best culinary experience of all the airlines I flew with so far. As comparison, at British Airway only the drinks are edible.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz